نگارش مقاله دانشجویی + علمی تخصصی + علمی پژوهشی

نگارش مقاله دانشجویی + علمی تخصصی + علمی پژوهشی

نگارش مقاله دانشجویی

نگارش مقاله امروزه یکی از راههای اصلی برای طرح سواد و همچنین میزان یادگیری و تخصص افراد بر موارد مختلف است. به صورت کلی هر چه دانش و همچنین تخصص یک نفر بیشتر باشد، با سهولت بیشتری قادر است انواع مقالات دانشجویی و همچنین علمی تخصص و یا پژوهشی را نگارش کرده و برای مجلات مختلف ارسال نماید. نوشتن هر نوع مقاله بسته به نوع آن دارای شرایط نگارشی متفاوتی بوده و افراد مختلف بسته به نیاز خود ممکن است اقدام به نوشتن یکی از این سه مورد و یا یک مقاله پژوهشی به صورت تخصصی و پژوهشی بنمایند. گروه تخصصی انجام پایان نامه یکی از مراکز اصلی نگارش انواع مقالات برای شما در سطوح مختلف علمی بوده و شما برای بالابردن سطح رزومه خود تنها کافیست با ما  ارتباط بر قرار کرده و یک مقاله کاربردی با بالاترین سطح علمی برای شما نگارش خواهد شد.

نگارش مقاله علمی پژوهشی

 قبل از هر چیز باید بگوییم که منظور از مقاله دانشجویی یک تحقیق کوچک در مورد یک موضوع بوده که دانشجویان در مقاطع مختلف ممکن است به درخواست استاد و یا برای درج در مجله دانشگاه نگارش شود. نگارش یک مقاله دانشجویی دارای مراحل مختلفی همچون نوشتن چکیده، کلمات کلیدی، مقدمه، تاریخچه تحقیق، نحوه انجام تحقیق و غیره است که در ادامه به بررسیب هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت. اولین مورد در نگارش یک مقاله دانشجویی انتخاب موضوع است. انتخاب موضوع  بسته به نیاز و یا علاقه دانشجو و یا با انتخاب استاد انجام خواهد شد. بعد از انتخاب موضوع شما باید اقدام به جمع‌اوری دیتا در یک مورد موضوع کرده و تمامی دیتای مورد نیاز خود برای نوشتن یک مقاله را از منابع گوناگون که شامل کتابخانه، اسناد و مدارک، بررسی‌های پژوهشی، اینترنت و غیره را جمع‌آوری نمایید. این کار ممکن است بسته به موضوع مقاله زمان مشخصی را از شما بگیرد. مرحله بعدی در نگارش یک مقاله دانشجویی شامل نگارش چکیده است. چکیده خلاصه‌ای از کد مقاله بوده و بعد از معمولا کلمات کلیدی موجود در مقاله نوشته خواهند شد. در مرحله بعدی شما باید مقدمه را نوشته و به توضیح مختصری در مورد مراحل نوشتن مقاله اشاره کنید. همچنین در مقدمه باید هدف از انجام تحقیق را بیان کرده و به این ترتیب  سوالات تحقیق را مطرح نمایید. در ادامه این مورد نوبت به نگارش تاریخچه تحقیق می‌رسد. در این مورد دانشجو باید به نظر سایر محققان و یا صاحت نظران در مورد این اشاره نماید. همچنین بهتر از منابع روز استفاده شود. مرحله بعدی در نگارش یک مقاله به بررسی روش تحقیق اشاره خواهد شد. در این مرحله باید ابزارها و روش  تحقیق خود را معرفی کرده و شرح دهید. همچنین دادهای بدست امده از تحقیق درم ورد موضوع مقاله را تجزیه و تحلیل نمایید. در ادامه دیتای بدست آمده از تحقیق را نگارش کرده و با بحث در مورد ان به یک نتیجه گیری در این باره خواهیم رسید. در انتها مقاله نیز اسم و مشخصات تمامی منابع تحقیق به شما معرفی خواهند شد.

نگارش مقاله علمی تخصصی

 در بالا به بررسی نحوه نگارش یک مقاله دانشجویی پرداخته و در ادامه این بحث به شیوه نوشتن یک مقاله علمی تخصصی خواهیم پرداخت. به صورت کلی تفاوت زیادی بین نمونه دانشجویی و علمی تخصصی از نظر نگارشی وجود ندارد. در مقاله علمی تخصصی هدف از نگارش قابلیت استفاده برای یک قشر خاص است و اما در یک مقاله دانشجویی نوشتار عمومی تر بوده و افراد مختلف به سهولت قادر به فهم شیوه نوشتاری آن خواهند بود. همچنین  یک مقاله دانشجویی به صورت کلی به یک موضوع ویژه پرداخته و در مورد آن توضیح می‌دهد. در حالی که یک مقاله دانشجویی بیشتر حالت آموزشی داشته و قشر وسیعی از مردم می‌توانند از مطالب آن استفاده نمایند.  نگارش مقاله علمی تخصصی به صورت کلی شامل چکیده، مقدمه، مروری بر ادبیات، روش‌شناسی، بررسی یافته‌ها و بحث و نتیجه گیری است. این نوع از مقاله‌ها معمولا در مجلات مختلف علمی قابلیت انتشار دارند. اما به صورت کلی ممکن است نگارش آن‌ها براساس نام و نوع مجله تفاوت‌های زیادی داشته باشد.

نگارش مقاله علمی پژوهشی

 منظور از مقاله علمی پژوهشی به صورت کلی یک پژوهش علمی در مورد یک موضوع است که به صورت کتبی نوشته شده و معمولا در یک مجله علمی و یا کنفرانس ارائه می‌شود. هدف از نگارش مقاله علمی توسعه دانش، حل یک مشکل اجتماعی و یا علمی بوده و افراد بعد از انجام تحقیقات مختلف یافته‌های خود را به صورت پژوهشی درآورده و به این ترتیب با چاب و ارائه آن‌ها افراد می‌توانند از آن استفاده نمایند. این نوع از مقاله‌ها شامل بخش‌های مختلفی همچون عنوان، چکیده، مقدمه، روش شناسی، یافته‌ها و بحث و نتیجه گیری است. این نوع از مقالات معمولا توسط افرادی که دارای دانش بالا و تخصصی در یک مورد هستند نگارش شده و ارائه می‌شود. اگر بخواهیم به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های سه مقاله دانشجویی، علمی پژوهشی و تخصصی بپردازیم در مقاله دانشجویی به صورت کلی هدف جمع‌اوری دیتا در مورد یک موضوع خاص است و بسیاری دانشجویان تنها با بررسی منابع مختلف و آوردن آن‌ها اقدام به نوشتن آن می‌کنند. در حالی که در مقاله علمی تخصصی فرد به صورت ریزتر به این موضوع اشاره کرده و به این ترتیب کار با دقت و کیفیت بالاتری انجام خواهد شد.  برعکس این مورد در یک مقاله علمی پژوهشی بیشتر با تفکرات و همچنین خلاقیت نگارنده درگیر بوده و یک فرد موضوع را از زوایای مختلف بررسی خواهد کرد. اهمیت این مقالات نیز بدین صورت بوده و هر چه میزان پژوهش در یک مقاله بالاتر بوده و توسط یک فرد با دانش و علم بیشتری انجام شود، دارای بار علمی بیشتری بوده و به این ترتیب مشکلات بیشتری را حل خواهد کرد.

در صورت نیاز به نگارش یک مقاله در هر کدام از موارد بالا نیازی به وقت گذاشتن و همچنین جمع اوری اطلاعات که نیاز به صرف زیادی دارد، نداشته و برای این کار کافیست که از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما ارتباط برقرار کرده و تنها با بیان موضوع خود درخواست یک مقاله دانشجویی، علمی تخصصی و یا پژوهشی را در خواست کرده و به این ترتیب در سریعترین زمان ممکن محققان ما  این کار را برای شما انجام داده و به سهولت می‌توان آن را برای مجلات مختلف جهت انتشار فرستاده و یا در کنفرانس‌های علمی شرکت نمایید.

مشاوره رایگان انجام پایان نامه

برای دریافت مشاوره رایگان انجام پایان نامه تمامی رشته ها با ما تماس بگیرید