استخراج مقاله از پایان نامه به شرط اکسپت و پابلیش

استخراج مقاله از پایان نامه به شرط اکسپت و پابلیش

استخراج مقاله از پایان نامه

در خصوص استخراج مقاله از پایان نامه به شرط اکسپت و پابلیش ، می توان گفت که : یکی از زمان بر ترین و دشوار ترین فرایند ها برای دانشجویان محترم مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، انجام مقاله ، ویرایش مقاله ، انتخاب نمودن ژورنال ، سابمیت پژوهش و کسب پذیرش یا به عبارت دیگر اکسپت به منظور چاپ آن ، می باشد . هنگامی که دانشجویان عزیز مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، تصمیم به نگارش مقاله می گیرند باید در وهله نخست ، به ژورنالی که در نظر دارند ( ژورنال هدف ) مراجعه نمایند و مقالات آن را بررسی کنند . چرا که این کار باعث می شود که دانشجو با ساختار ، دستورالعمل ، و همچنین نحوه نگارش و محتوا مقالات در ژورنال آشنا شود و از همان ابتدای کار ، با فرمت استاندارد و فرمت آن ژورنال یا مجله علمی ، پیش رود . بهتر است که دانشجو ، چندین مقاله بروز را از ژورنال مورد نظر خود ، مطالعه نماید و نوآوری آنان را به خوبی بررسی کند . اکثر ژورنال های بین المللی و خارجی ، قبل از آن که دنبال چاپ یک مقاله در حوزه یا رشته ای خاص باشند ، به دنبال این هستند که ببینند در آن مقاله ، چه اندازه خلاقیت و همچنین قابلیت پیاده سازی وجود داشته است . دانشجویان محترم می توانند به منظور کسب ایده های خلاقانه در نگارش مقاله خود ، از بخش Highlights یا Current Issuse ، استفاده نمایند . به این صورت که جدید ترین مقالات را انتخاب کنند و با مطالعه و بررسی آن ها ، به دنبال ایده های جدید و جذابی باشند . در واقع بخش Current Issuse ، به دانشجو به عنوان یک پژوهشگر نشان می دهد که موضوعات جذاب برای یک ژورنال ، چه موضوعاتی هستند و چه عناوینی دارند ، و دانشجو چطور می تواند با کمی نوآوری و خلاقیت در آن ها نظر داوران و سر دبیران را برای چاپ مقاله ، جلب کند .

نکته حائز اهمیت دیگری که دانشجویان عزیز باید به آن توجه داشته باشند ، این امر است که : باید همواره توجه داشته باشند که نباید از حوزه علمی تحقیق خارج شوند . در واقع نپرداختن به اهداف و همچنین عنوان پژوهش ، پراکندگی در ارائه مطالب ، و … همگی از عواملی هستند که باعث ریجکت یا رد شدن مقاله توسط ژورنال هدف ، می باشد . بنابراین دانشجویان عزیز ، باید توجه داشته باشند که انسجام محتوایی حول محور عنوان تحقیق و اهداف ، باعث بالا رفتن شانس پذیرش آنان در ژورنال مورد نظر شان ، خواهد شد . در واقع می توان گفت که : داوران و سر دبیران ژورنالی های بین المللی معتبر ، یک مقاله قوی دارای دو خصوصیت بسیار مهم است :

۱ / اولین خصوصیت ، وجود یک انسجام و هماهنگی حول محور موضوع تحقیق می باشد . انسجام و هماهنگی ، به این خاطر حائز اهمیت است که در زمان مطالعه ، مخاطب دچار سردرگمی نمی شود و به عبارتی به سمت و سوی مشخصی هدایت می شود .

۲ / و دومین خصوصیت ، وجود رفرنس های قوی و قابل استناد برای محتوای ارائه شده ، می باشد . رفرنس های قابل استناد در واقع به این خاطر حائز اهمیت است که ، نشان دهنده آن است که مقاله از اعتبار بسیار زیادی برخوردار می باشد و نتایج حاصل شده ، کاربردی هستند و قابل پیاده سازی می باشند .

استخراج مقاله علمی پژوهشی از پایان نامه

یکی دیگر از مسائلی که دانشجویان عزیز مقاطع انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری ، باید به آن توجه داشته باشند تا مانع ریجکت مقاله خود شوند ، این امر است که : به هیچ عنوان نباید در سر فصل ها ، تعاریف ، واژگان تخصصی ، عبارات ، و … ابهامی وجود داشته باشد . به عبارت دیگر ، دانشجویان عزیز نباید از باز کردن و تشریح مطالب هراس داشته باشند . در واقع مقاله هایی که در آن ها به طور مکرر از واژه ها و عناوین تخصصی بسیار زیادی استفاده شده ( بی آن که توضیحی در آن خصوص داده شده باشد ) ، از نظر داوران و سر دبیران مقاله ای مبهم یا به اصطلاح Ambiguous می باشد . در چنین حالتی ، داوران و سر دبیران یا مقاله را به طور کل ریجکت می کنند ( که در این صورت دانشجو یا پژوهشگر ، شانس چاپ و پذیرش بسیار کمی خواهد داشت ) و یا Accept with Revise ( اما در حالت پذیرش به همراه اصلاحات ، پژوهشگر این شانس را دارد که با ایجاد اصلاحات و تغییراتی ، نظر داوران و سر دبیران را برای چاپ و پذیرش مقاله خود ، جلب کند ) ، اعلام می نمایند . از دیگر عواملی که دانشجویان عزیز باید به آن توجه داشته باشند این امر است که : در مقاله ، کپی کاری ، سرقت ادبی ، و … نباید وجود داشته باشد . در واقع وقتی که مقاله پژوهشگر در یک ژورنال خارجی و بین المللی سابمیت می شود ، داوران یا سر دبیران آن ژورنال با استفاده از نرم افزار هایی ، محتوای مقاله را بررسی می نمایند تا متوجه سرقت ادبی شوند . به طور معمول میزان سرقت ادبی در اکثر ژورنال ها ، بین ده تا پانزده درصد ، قابل قبول می باشد . دانشجویان محترم مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، باید همواره به این نکته توجه داشته باشند که اگر ، این میزان ( از ده الی پانزده درصد ) بیش تر بود ، مقاله آنان رد یا ریجکت خواهد شد . بنابراین توصیه می شود که دانشجویان عزیز ، با استفاده از نرم افزار های موجود ، خود یک بار اقدام به اسکن مقاله شان نمایند تا سرقت ادبی را تشخیص دهند و از مواردی که ممکن است برای آنان مشکل ساز شود ، جلوگیری نمایند .

لازم به ذکر است که در کلیه این مراحل که مقاله پژوهشگر به سمت انتشار یا همان پابلیش شدن می رود ، باید هزینه هایی را نیز متحمل شود . هر چند که نمی توان مقدار مشخصی را بابت هزینه ها تعیین نمود . چرا که این امر یک امر کاملا نسبی است که به دانش پژوهشگر نسبت به ترجمه ، ویرایش ، و … دارد .

یکی از خدمات تخصصی موسسه انجام پایان نامه ، استخراج مقاله از پایان نامه به شرط اکسپت و پابلیش می باشد . در واقع موسسه معتبر انجام پایان نامه به همراه تیم مجرب و حرفه ای خود ، در کنار دانشجویان عزیزی می باشد که قصد دارند مقالات خود را برای چاپ در ژورنال های معتبر ، آماده نمایند . موسسه انجام پایان نامه ، در این خصوص خدمات شایان و تخصصی بسیار زیادی را نیز ، همچون : ویرایش ، ترجمه ، و …. به دانشجویان محترم مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، ارائه می دهد . دانشجویان عزیزی که قصد چاپ مقاله خود را ، در ژورنال های داخلی و یا حتی خارجی دارند ، می توانند پیش از هر اقدامی با تیم مجرب و با تجربه موسسه انجام پایان نامه ، مشورت نمایند و از راهنمایی ها و مشاوره های آنان ، بهره مند گردند و با دیدی باز تر ، به سراغ چاپ و انتشار مقاله خود در بهترین ژورنال ها ، روند .

مشاوره رایگان انجام پایان نامه

برای دریافت مشاوره رایگان انجام پایان نامه تمامی رشته ها با ما تماس بگیرید