انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و دکتری

انتخاب موضوع پایان نامه ارشد و دکتری

انتخاب موضوع پایان نامه

انتخاب موضوع پایان نامه ، همواره یکی از دشوار ترین و پر چالش ترین مسائلی است که ، دانشجویان محترم در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، با آن مواجه هستند . به عبارت دیگر می توان گفت که انتخاب موضوع پایان نامه ، اولین چالشی است که دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، باید سپری کنند . در واقع موضوع انتخابی ، باید به گونه ای باشد که بتوان برای آن منابع مختلفی یافت ، بنابراین موضوع پایان نامه ، نه باید خیلی آسان و نه حتی بسیار دشوار باشد ، بلکه موضوعی باشد که منابع نسبتا زیادی را به خود اختصاص داده باشد . مورد دیگری که دانشجویان عزیز باید به آن توجه داشته باشند ، این امر است که : حتما موضوع پایان نامه باید جدید و بروز باشد ، بنابراین باید از انتخاب موضوع های تکراری جدا خودداری نمایند . برخی از دانشجویان این طور گمان می کنند که ، انتخاب موضوع پایان نامه ، امری سهل و آسان است و به راحتی می توانند با رعایت مولفه های مذکور در فوق ( بروز بودن موضوع ، جدید بودن موضوع ، مرتبط بودن با گرایش دانشجو و علایق او ، و … ) ، تخصصی ترین و بهترین  موضوع را انتخاب نمایند . در حالی که اصلا به این صورت نیست و وقتی که آنان موضوع انتخابی خود را به استاد راهنما و گروه مربوطه ارائه می دهند ، و با ریجکت شدن یا همان رد شدن موضوع مواجه می شوند، پی به این امر می برند . دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ، باید به این نکته توجه داشته باشند که ، هر یک از مراحل انجام پایان نامه ( اعم از : انتخاب موضوع پایان نامه ، انجام پروپوزال ، انجام پایان نامه ، تهیه و تنظیم پاورپوینت جلسه دفاع ، استخراج مقاله از پایان نامه ) ، بازه زمانی مختص به خود را دارد و اگر دانشجویی مدت ها و ماه ها در یک مرحله ( مثل مرحله انتخاب موضوع پایان نامه ) ، باقی بماند بی شک علاوه بر آن که وقت خود را از دست می دهد ، هزینه بسیار زیادی نیز صرف خواهد نمود و مجبور به تجدید ترم می شود . بنابراین توصیه می شود که دانشجویان عزیز ، انتخاب موضوع پایان نامه خود را ، به موسسه ای معتبر بسپارند که سال ها در این زمینه فعالیت کرده و از تجربه بسیار زیادی برخوردار است . موسسه انجام پایان نامه ، یکی از معتبر ترین و معروف ترین موسساتی می باشد که در این زمینه ، مشغول به فعالیت است . در واقع این موسسه ، بهترین و تخصصی ترین موضوعات را به دانشجویان عزیز ارائه می دهد . موضوعاتی مرتبط با گرایش و علایق دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری ، که مورد قبول استاد راهنما و گروه مربوطه واقع شود . دانشجویان عزیز می توانند پیش از هر اقدامی ، با تیم مجرب و کارآزموده این موسسه مشورت نمایند و از راهنمایی ها و تجارب آنان در این خصوص ، بهره مند گردند و سپس انجام کلیه مراحل پایان نامه  را ، با خاطر آسوده به تیم زبده موسسه انجام پایان نامه بسپارند .

انتخاب موضوع پایان نامه ارشد

یکی از خدمات تخصصی و تضمینی موسسه انجام پایان نامه ، انتخاب موضوع پایان نامه ارشد می باشد . از آن جایی که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ، برای نخستین بار در دوره تحصیلی خود ، اقدام به انجام پایان نامه می نمایند ، بی شک تجربه و تخصص کافی و لازم را برای این امر ندارند و به همین خاطر ، ممکن است در طول این مسیر ، بار ها با مشکلات و چالش های گوناگونی مواجه شوند ، به طوری که در نهایت نیز نتوانند پایان نامه ای اصولی و منطقی ارائه دهند . نخستین گام برای انجام پایان نامه ، انتخاب موضوع انجام پایان نامه ارشد می باشد . ممکن است این سوال برای اکثر دانشجویان مطرح شود که : چگونه یک موضوع تخصصی و خوب را برای پایان نامه خود انتخاب نمایند ؟ موضوعی پر بار که منابع بسیاری را بتوان در آن زمینه یافت . در خصوص پاسخ به این سوال ، باید افزود که : دانشجو برای انتخاب موضوع پایان نامه ارشد ، همان طور که اشاره شد باید منابع هسته ( همچون : کتب ، مقاله ها ، مجله ها ، و هر منبعی که بیش ترین استناد را به خود داشته باشد ) ، شناسایی نماید . که البته شناسایی این منابع ، نیاز به مطالعه گسترده و فراوان در آن حوزه دارد . اما از آن جایی که دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ، زمان لازم برای مطالعه در هر یک از این زمینه ها ندارند ، شایسته است که انتخاب موضوع پایان نامه ارشد را ، به تیم مجرب و متخصص موسسه انجام پایان نامه بسپارند . تا بهترین و تخصصی ترین موضوعات برای آنان انتخاب شود . موضوعاتی که مورد تصویب استاد راهنما و گروه مربوطه واقع شود .

انتخاب موضوع پایان نامه دکتری

مسئله دیگری که باید به آن اشاره کرد ، در خصوص  انتخاب موضوع پایان نامه دکتری می باشد . برخی از دانشجویان که در مقطع کارشناسی ارشد ، خود اقدام به تهیه و تنظیم پایان نامه نموده اند ، این طور گمان می کنند که ، انتخاب موضوع پایان نامه دکتری و انجام پایان نامه آن ، همچون مقطع ارشد است . در حالی که به هیچ عنوان نمی توان انجام پایان نامه و انتخاب موضوع پایان نامه دکتری را ، با مقطع ارشد مقایسه نمود . چرا که این مقطع نسبت به مقطع کارشناسی ارشد ، از درجه علمی بالا تری برخوردار است و نیاز است که حتما دانشجویان محترم ، موضوعی پر بار و تخصصی انتخاب نمایند که در نهایت با ارائه یک پایان نامه قوی ، از این مقطع فارغ التحصیل شوند . موضوع پایان نامه دکتری نیز ، نباید موضوعی باشد که در آن خصوص قبلا پژوهش و تحقیق شده باشد ، بلکه باید موضوع انتخابی ، بروز ، جدید ، و از همه مهم تر مرتبط با گرایش و تخصص دانشجو باشد . بهترین زمان برای انتخاب موضوع پایان نامه دکتری ، از ترم سه می باشد اما از آن جایی که حجم کار بسیار زیاد است و دانشجو نیز هیچ تجربه و تخصصی در خصوص انتخاب موضوع پایان نامه دکتری و انجام دیگر مراحل پایان نامه ندارد ، شایسته است که انجام ۰ تا ۱۰۰ مراحل پایان نامه خود را به موسسه ای معتبر و معروف بسپارد . موسسه ای که سال ها در این حوزه فعالیت کرده  و از تجربه بسیار زیادی در این زمینه برخوردار است ‌. موسسه انجام پایان نامه ، خدمات تخصصی و تضمینی بسیاری را در حوزه انجام پایان نامه ( انتخاب موضوع پایان نامه دکتری ، انجام پروپوزال دکتری ، انجام پایان نامه دکتری ، تهیه و تنظیم پاورپوینت جلسه دفاع دکتری ، و … ) ، به دانشجویان عزیز ارائه می دهد . دانشجویان محترم مقطع دکتری می توانند با خاطر آسوده ، انتخاب موضوع پایان نامه دکتری و همچنین انجام دیگر مراحل انجام پایان نامه خود را ، به تیم حرفه ای و زبده این موسسه بسپارند . تا در بازه زمانی تعیین شده ، با کیفیت ترین و پر بار ترین پایان نامه را ارائه دهند و نمره ای عالی ، کسب نمایند .

مشاوره رایگان انجام پایان نامه

برای دریافت مشاوره رایگان انجام پایان نامه تمامی رشته ها با ما تماس بگیرید